Welkom
Wij heten u hartelijk welkom op de website www.debouwapp.nl (‘Website’). Dit Privacy Statement heeft betrekking op al het gebruik dat wij kunnen (laten) maken van door ons verkregen persoonsgegevens van eenieder die contact met ons heeft gehad en/of onze App en/of onze Website gebruikt.
In dit Privacy Statement leggen wij uit hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens, waarvoor deze worden verzameld en voor welke doeleinden die worden gebruikt. Ook wordt hierin uitgelegd wat uw rechten als betrokkene zijn en hoe u daar een beroep op kunt doen. Omdat wij veel waarde hechten aan transparantie en het verantwoord omgaan met uw persoonsgegevens, wordt u geadviseerd om deze Privacy Statement zorgvuldig te lezen. U kunt het eventueel hier downloaden om op een later moment te lezen.
Verwerkingsverantwoordelijke
Concepteurs BV
Oranjelaan 13
3832 ED Leusden
Contactpersoon privacy: P.T. Frankenhuizen
+31 6 23 88 27 87
info@debouwapp.nl
Persoonsgegevens die wij verwerken
Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens conform de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679)). Dit houdt in dat wij verantwoordelijk en zorgvuldig met uw persoonsgegevens omgaan. Wij verzamelen en verwerken uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. De belangrijkste is om de anonieme communicatie tussen u en Projectbeheerders te faciliteren.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die door ons kunnen worden verwerkt:
- locatiegegevens;
- foto’s en andere mediabestanden;
- contactgegevens;
- e-mailadres;
- gebruikersnaam en inloggegevens;
- gegevens over uw IP-adres, internetbrowser, taalinstellingen; en
- uit klantonderzoeken en/of reviews ontvangen gegevens.
Wij ontvangen deze persoonsgegevens op onderstaande manieren:
- via de App;
- wanneer u de App download. Wij ontvangen dan informatie over GPS locatie en informatie over het apparaat waarop de App is gedownload, zoals Apparaat software (merk device, systeem device, device-identieficatienummer, taal, tijd globale locatie van device en software versie). De GPS informatie slaan wij niet op, tenzij de gebruiker van de App een contactformulier of Tevredenheidsmonitor invult. De informatie over het apparaat slaan wij niet op;
- wanneer u het contactformulier invult. Bij contactformulier wordt alleen om uw naam gevraagd. U kunt hier ook een nickname invoeren. Ook slaan wij daarbij informatie over GPS locatie op;
- wanneer u een melding doet van (bijvoorbeeld) een incident op de Bouwplaats. U wordt dan verzocht om uw naam, e-mailadres en telefoonnummer achter te laten;
- Via de Website:
- wanneer u het contactformulier invult. U wordt dan verzocht om uw volledige naam, bedrijfsnaam (indien van toepassing), telefoonnummer en e-mailadres in te vullen;
- wanneer u een chat-gesprek aangaat. U wordt dan verzocht om in ieder geval uw e-mailadres door te geven;
- wanneer u de door ons gebruikte cookies accepteert. Graag verwijzen wij u naar onze Cookie Statement voor informatie hierover;
- Via Admintool (Beheer de BouwApp). Dit is de tool waarmee onze klanten inloggen om de App te beheren. Hiertoe dient de accountmanager diens voornaam, achternaam, telefoonnummer (optioneel), bedrijfsnaam, e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Het e-mailadres en het wachtwoord zijn dan de inloggegevens van de accountmanager;
- Via telefoon. Indien wij door u worden gebeld, dan vragen wij (indien u geïnteresseerd bent in onze diensten) om dezelfde gegevens als bij 2a achter te laten;
- Via e-mail. Als u ons een e-mailbericht verstuurt, dan vragen wij (indien u geïnteresseerd bent in onze diensten) om dezelfde gegevens als bij 2a achter te laten;
- Op beurzen en netwerkbijeenkomsten, waarop wij u kunnen benaderen en u ons kunt benaderen. Indien u geïnteresseerd bent in onze diensten dan vragen wij u om dezelfde gegevens als bij 2a achter te laten;
- Via LinkedIn. Indien wij u benaderen of u benadert ons. Wij vragen dan om contactgegevens (dezelfde gegevens als bij 2a) uit te wisselen. Indien deze op LinkedIn door u zijn vermeld, dan nemen wij dat van LinkedIn over;
- Via Mailchimp. Indien u zich aanmeldt voor onze nieuwsbrief, dan wordt u verzocht om uw voornaam en e-mailadres achter te laten;
- Via Webinargeek. Indien u zich aanmeldt voor een van onze webinars, dan wordt u verzocht om uw voornaam, achternaam, bedrijfsnaam (optioneel), e-mailadres en telefoonnummer achter te laten.
Doeleinden van verwerking
Het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens is noodzakelijk voor onder ander de uitvoering van onze diensten. Uw persoonsgegeven worden door ons verzameld en verwerkt om zo effectief mogelijk onze diensten aan u aan te kunnen bieden, waar onder het houden van een persoonlijke account, het faciliteren van communicatie en het tonen van beeldmateriaal.
Wij kunnen uw gegevens voor de volgende doeleinden gebruiken:
- om op correcte wijze de met u gesloten overeenkomsten uit te voeren;
- om een account aan te kunnen maken en het account te kunnen beveiligen
- om op de kaart door middel van uw geografische locatieprojecten bij u in de buurt te tonen;
- om de communicatie tussen u en de Projectbeheerder te faciliteren;
- voor het organiseren van webinars, het in behandeling nemen van vragen, klachten en het delen en ontvangen van (overige) informatie over een specifiek project;
- voor het verzenden van onze nieuwsbrief en uitvoeren van klantonderzoeken;
- om u per e-mail op de hoogte te houden van ons aanbod en nieuwe acties;
- om te voldoen aan de wet- en regelgeving; en
- voor het maken en analyseren van statistieken.
Grondslagen van verwerking
Wij gebruiken persoonsgegevens op basis van de volgende grondslagen:
- omdat het noodzakelijk is voor de correcte uitvoering van de overeenkomst die wij met u hebben gesloten. Dit betreft onder andere het ter beschikking stellen van de App, alsook de toegang tot uw account in de App;
- op grond van uw toestemming ten aanzien van doeleinden gerelateerd aan uw geografische locatie, foto’s en andere mediabestanden;
- om te voldoen aan wettelijke verplichtingen;
- op grond van ons gerechtvaardigd belang. Hierbij gaat het onder andere om ons belang om een (commerciële) relatie te onderhouden met onze klanten, zoals Projectbeheerders, en ons commerciële belang om meer inzicht te krijgen in onze gebruikers.
Let op: Voor het optimaal kunnen gebruiken van de App, heeft de App toegang nodig tot Locatiegegevens en Foto’s, media en bestanden die u op uw toestel heeft opgeslagen. U behoudt het recht om Locatiegegevens op uw toestel uit te zetten en/of de App geen toegang tot Foto’s, media en bestanden te verschaffen. Wanneer u de Locatiegegevens uitzet en/of de App geen toegang tot deze gegevens verschaft, dan kan dat gevolgen hebben voor het (goed) functioneren van de App.
Geautomatiseerde besluitvorming
Wij nemen niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Concepteurs) tussen zit. Alle besluiten die wij nemen, worden zorgvuldig overwogen en, indien en voor zover van toepassing, met u gedeeld.
Bewaartermijn van persoonsgegevens
Wij bewaren persoonsgegevens niet langer dan strikt noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor wij ze verwerken. In het algemeen hanteren wij daarbij de volgende bewaartermijnen:
Soort persoonsgegevens | Bewaartermijn |
Klantgegevens, zoals NAW-gegevens en contactgegevens | Tot zeven (7) jaar na de laatste correspondentie met ons |
Accountgegevens, zoals inlognamen en gehashte wachtwoorden | Zolang als uw account in de App bestaat en totdat u het account verwijderd |
Communicatie met Projectbeheerders, door u geplaatste vragen, reviews en klachten | Zolang als uw account in de App bestaat en tot maximaal twee (2) jaar nadat het specifieke project voor het laatst actief was |
IP-adres * | Tot maximaal twaalf (12) maanden na het laatste bezoek |
Voorkeuren voor nieuwsbrieven | Aan- en/of afmeldingen gedurende vijf (5) jaar, de (verzonden) nieuwsbrieven maximaal zeven (7) jaar |
Gegevens die verbandhouden met juridische procedures | Zolang dat nodig is voor het voeren van de procedure of voor het vaststellen van onze rechten in een juridische procedure en tot vijf (5) jaar daarna. |
Anonieme gegevens | Wij kunnen voor statistische doeleinden persoonsgegevens anonimiseren en op geaggregeerd niveau bewaren. Hier is geen maximale bewaartermijn aan verbonden. |
* Wij kunnen cookies gebruiken die gegevens op uw apparaat kunnen plaatsen en lezen. Deze cookies blijven bewaard voor de duur van de sessie, dan wel maximaal tot dat de cookie door u wordt verwijderd. Voor het gebruik van cookies verwijzen wij u naar onze Cookie Statement.
Delen van persoonsgegevens met derden
Uw persoonsgegevens worden niet aan derden verkocht en/of verhuurd en/of doorgegeven voor commerciële doeleinden, tenzij u daarvoor toestemming heeft gegeven. Wij delen uw gegevens wel met derde partijen die door ons worden ingeschakeld om namens of voor ons diensten te verlenen, zoals ter uitvoering van de overeenkomst met u of zoals beschreven in deze verklaring.
De partijen met wie wij uw persoonsgegevens kunnen delen zijn onder andere:
- alle betrokken partijen tijdens bouw- en infraprojecten, zoals Projectbeheerders;
- onze medewerkers en inhuurkrachten op “need to know” basis;
- productondersteuning; en
- IT-dienstverleners, zoals voor het hosten en onderhoud van de App.
Het delen van uw persoonsgegevens met deze derde partij(en) gaat te allen tijde conform de AVG en wordt beheerst door een verwerkersovereenkomst die wij met deze partij(en) hebben afgesloten.
Wij behouden ons het recht voor om uw persoonsgegevens zonder uw toestemming aan derden te verstrekken, indien en voor zover dat is gebaseerd op een rechtmatig verzoek daartoe van autoriteiten, op basis is van dagvaardingen of gerechtelijke bevelen, handelingen om schade, fraude, diefstal of misbruik op te sporen of te voorkomen, of handelingen om de veiligheid van ons netwerk en onze diensten te garanderen.
Uw rechten als betrokkene
Als betrokkene heeft u op grond van de AVG een aantal rechten. U heeft recht op inzage in uw persoonsgegevens (art. 15 AVG), het recht op rectificatie van uw persoonsgegevens (art. 16 AVG), het recht op gegevenswissing (art. 17 AVG) en het recht op beperking van de verwerking (art. 18 AVG). Onder bepaalde omstandigheden heeft u ook het recht om overdracht van uw gegevens te verzoeken (art. 20 AVG). Ten slotte kunt u bezwaar maken tegen het gebruik van uw gegevens (art. 21 AVG). Indien de verwerking van uw gegevens berust op toestemming, dan kunt u deze te allen tijde intrekken.
Hieronder worden uw rechten kort omschreven:
- recht op inzage: u mag altijd een overzicht vragen van de persoonsgegevens die wij hebben verzameld en daarvan een afschrift verzoeken. Indien wij uw persoonsgegevens niet rechtstreeks van u maar van een derde die uw persoonsgegevens verwerkt hebben ontvangen, dan informeren wij u over de bron waaruit deze informatie is ontvangen;
- recht op rectificatie: u mag altijd vragen om uw gegevens te corrigeren dan wel aan te vullen indien deze onjuist en/of incompleet in onze administratie zijn verwerkt;
- recht op gegevenswissing: u mag altijd verzoeken om uw gegevens te verwijderen indien u niet wilt dat wij bepaalde gegevens van u bewaren. Dit wordt ook wel ‘het recht om vergeten te worden’ genoemd;
- recht op beperking: u kunt altijd vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens tijdelijk stil te laten zetten dan wel het gebruik hiervan te beperken;
- recht op overdracht: u kunt altijd verzoeken om uw persoonsgegevens op te vragen en/of aan een derde over te (laten) dragen. Dit wordt ook wel het recht op data portabiliteit genoemd. Uw persoonsgegevens zullen dan in een leesbaar bestand aan u of aan de door u aangewezen derde worden verzonden; en
- recht op bezwaar: u kunt (onder omstandigheden) bezwaar maken tegen de (verdere) verwerking van persoonsgegevens.
De meeste van uw persoonsgegevens vindt u terug in uw eigen account. U kunt daar inloggen en ook uw gegevens aanpassen. Voor inzage in gegevens die niet in uw account staan, kunt u rechtstreeks contact met ons opnemen.
Let op: Het kan zijn dat een beroep op een van de rechten tot gevolg heeft dat de toegang tot uw account en/of de communicatie met Projectbeheerders en/of andere diensten niet meer kan worden verschaft.
Let op: Wij hoeven niet aan een verzoek te voldoen indien wij een gerechtvaardigd en/of zwaarwegend belang daarbij hebben of medewerking aan dat verzoek op een andere wettelijke grondslag geweigerd kan worden.
Let op: U heeft te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) wanneer u het niet eens bent met de manier waarop er met uw persoonsgegevens wordt omgegaan. Voor het indienen van een klacht kunt u de aanwijzingen opvolgen die zijn gepubliceerd op de website van de AP: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
Beveiliging van uw persoonsgegevens
Wij nemen de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en nemen daartoe steeds passende maatregelen om een datalek tegen te gaan. Onder een datalek wordt in ieder geval verstaan: misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging. Wij hebben technische en organisatorische maatregelen getroffen met als doel datalekken te voorkomen.
De door ons genomen maatregelen zijn onder meer:
- dat alle gegevens via de App versleuteld en via een beveiligde verbinding worden verzonden;
- dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot persoonsgegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden;
- dat personen die toegang hebben tot gegevens zich bewust zijn van het belang dat wij hechten aan bescherming van persoonsgegevens;
- dat personen die toegang hebben tot gegevens gebonden zijn aan een geheimhoudingsverklaring.
Let op: Installeer altijd direct de update van de App of geef toestemming om updates automatisch uit te voeren.
Let op: Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van een datalek, neem dan gelijk contact met ons op.
Meldplicht datalekken
Ondanks dat wij met uiterste zorg uw persoonsgegevens verwerken en uw persoonsgegevens goed beveiligd zijn opgeslagen, kan het voorkomen dat een datalek zich voordoet. Mocht een datalek zich voordoen bij ons, dan zullen wij eerst nagaan of en in hoeverre er mogelijk sprake is van een hoog risico voor uw rechten en vrijheden. In een dergelijk geval zullen wij dit binnen tweeënzeventig (72) uur melden aan de AP en zullen wij ook u zo spoedig mogelijk hiervan een melding doen.
Wij zullen u in het geval van een datalek ten minste het volgende melden:
- het soort inbreuk in verband met uw persoonsgegevens;
- de waarschijnlijke gevolgen van de inbreuk;
- de door ons te nemen (en reeds genomen) maatregelen om de gevolgen van de inbreuk te beperken.
Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in dit Privacy Statement. Raadpleeg daarom regelmatig dit Privacy Statement voor een update van ons privacy beleid. De huidige versie van dit Privacy Statement is als laatst gewijzigd op 18 september 2020.
Contact
Als u vragen of klachten heeft over het gebruik van uw persoonsgegevens of over ons Privacy Statement, dan kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens boven aan de pagina, aan het begin van dit Privacy Statement.