Vragen voor aanschaf van de BouwApp
Hoe werkt de BouwApp?
De BouwApp werkt eenvoudig en intuïtief. Wanneer u de BouwApp voor het eerst download in de appstore (iTunes of Google Play) dan zoekt u (via kaart of lijst) het project dat u wilt volgen. Klik vervolgens op “Toevoegen aan favorieten”. Vervolgens wordt u van belangrijke werkzaamheden of gebeurtenissen op de hoogte gebracht via notificaties. Wanneer u de BouwApp opnieuw opstart dan ziet u dit project bij Favorieten. U kunt meerdere projecten volgen in de BouwApp.
Voor wie is de BouwApp?
De BouwApp kent drie belangrijke doelgroepen:
- De projectomgeving: omwonenden, reizigers en andere betrokkenen
- De opdrachtnemer: meestal hoofdaannemer
- De opdrachtgever: meestal overheid
De BouwApp is voor alle doelgroepen gratis te downloaden in de appstores. De app heeft als doel
om de projectomgeving te informeren over hinder- en hoogtepunten van een bouw- of infraproject.
De BouwApp wordt meestal bediend door de opdrachtnemer die een abonnement heeft afgesloten.
Wanneer is de inzet van de BouwApp interessant?
De inzet van de BouwApp is interessant bij elk bouw- of infraproject. Wij zijn van mening dat elk project een tribune verdient. Het natuurlijk wel zo dat bij grootschalige binnenstedelijke projecten de inzet van de BouwApp noodzakelijker is. Bij dergelijke projecten is vaak weerstand en ervaren omwonenden en reizigers hinder. Het hoofddoel van de BouwApp is om meer draagvlak te creëren en klachten te verminderen.
Welke verschillende apps zijn er?
Naast de BouwApp kunt u bij ons een licentie voor een ProjectApp of een BedrijvenApp afnemen. Ga naar prijsopties voor meer informatie over onze apps voor omgevingscommunicatie.
Wat is een ProjectApp?
Een ProjectApp is een app voor omgevingscommunicatie van één specifiek project. Deze app is als aparte app te downloaden in de appstore. De App is volledig in de huisstijl van uw bedrijf of in de stijl van uw project. Bij grote langdurige bouw- en infraprojecten in dichtbebouwde gebieden is communicatie met omwonenden erg belangrijk. Een specifieke ProjectApp die apart in de appstores te downloaden is onmisbaar om draagvlak te vergroten.
Wat is een BedrijfsApp?
Een BedrijfsApp is een app voor omgevingscommunicatie van uw bedrijf. Deze is als aparte app te downloaden in de appstore. Op deze app staan alleen de projecten van uw bedrijf. De app is volledig in huisstijl van uw bedrijf. Een voorbeeld van een BedrijfsApp is de KWS Infra app. Is omgevingscommunicatie in uw bedrijf bij vrijwel elk project van toepassing? Een specifieke BedrijvenApp brengt niet alleen al uw projecten in kaart en zorgt voor meer draagvlak van omwonenden, ook de reputatie en naamsbekendheid van uw bedrijf krijgen een impuls.
Wat kost de BouwApp?
Het downloaden van de BouwApp in de appstore is gratis. De projectomgeving van bouw- en infraprojecten hoeven niks te betalen. Voor het plaatsen van projecten in de BouwApp hanteren we bepaalde tarieven. Licenties voor het gebruik van de BouwApp worden afgesloten door opdrachtgevers of opdrachtnemers.
Op welke devices is de BouwApp beschikbaar?
De BouwApp is beschikbaar voor iOS (Apple) en Android en is benaderbaar van zowel smartphone als tablet. Bij iOS werkt de BouwApp op versie 9 en hoger. Bij Android werkt de BouwApp op versie 5.1 en hoger.
Krijgt de BouwApp updates?
We werken continu aan nieuwe functionaliteit voor de BouwApp. Periodiek vindt er dan ook een update plaats van De BouwApp. De versie met updates vind u zoals gebruikelijk in de appstore (iTunes en Google Play). Gebruikers van de BouwApp krijgen daarvan automatisch een melding. U kunt ook zelf naar de appstore gaan om te controleren of u de meest actuele versie van de BouwApp heeft. Heeft u een idee voor een update kunt u deze doorgeven aan info@debouwapp.nl
Kan onze huisstijl in de BouwApp toegepast worden?
Naast de BouwApp kunt u bij ons een licentie voor een ProjectApp of een BedrijvenApp afnemen.
Een project in de bestaande BouwApp kunt u niet in uw eigen huisstijl publiceren. Bij een ProjectApp of een BedrijvenApp is dit wel mogelijk. Ga naar onze prijsopties voor meer informatie over onze apps voor omgevingscommunicatie.
Hoe neem ik de BouwApp mee bij een aanbesteding?
U kunt de BouwApp meenemen in aanbestedingen. Hiervoor hoeft u geen abonnement af te sluiten.
Wij hebben daar uitgebreide informatie voor beschikbaar, die u kosteloos en direct in uw plan kunt opnemen. Ook stellen we afbeeldingen van de BouwApp beschikbaar. Voor interesse, neem contact met ons op via info@debouwapp.nl
Hoe werkt de betaling voor de BouwApp?
Na het afsluiten van een abonnement versturen wij u een offerte met Algemene Voorwaarden.
Wanneer u hiermee akkoord gaat, ontvangt u daarna onze factuur. Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen, tenzij anders wordt overeengekomen. U betaalt vooraf voor de gehele periode, tenzij anders is overeengekomen.
Hoe lang duurt het voordat ik de BouwApp kan gebruiken?
Na het afsluiten van een abonnement kunt u vrijwel direct een project publiceren in de bestaande BouwApp. Het realiseren van een ProjectApp of een BedrijfsApp duurt ca 10 werkdagen na het aanleveren van de vereiste informatie. Ga naar onze prijsopties voor meer informatie over onze apps voor omgevingscommunicatie.
Vragen over het gebruik van de BouwApp
Hoe plaats ik een nieuw project in de BouwApp?
Om een project te plaatsen in de BouwApp moet u eerst inloggen op de beheermodule van de BouwApp. Wilt u weten hoe dit werkt? Daarover kunt u meer lezen onder deze vraag: "Hoe werkt de beheermodule van de BouwApp?"
Hoe werkt de beheermodule van de BouwApp?
De beheermodule is het content management systeem achter de BouwApp. Met dit systeem kan
de opdrachtgever of opdrachtnemer van het bouw- of infraproject de BouwApp bedienen:
- Projecten plaatsen/aanpassen
- Aankondigingen publiceren
- Updates publiceren
- Tevredenheidsmonitor activeren/monitoren
- Conversaties voeren met volgers
- Statistieken inzien
- Rapportages maken
Om de beheermodule van de BouwApp te kunnen bedienen moet eerst een abonnement worden afgesloten voor de BouwApp. Na het afsluiten van een abonnement ontvangt u een wachtwoord waarmee u de BouwApp kunt beheren. Hoe onze beheermodule voor de BouwApp precies werkt, staat beschreven in de handleiding die u ontvangt in uw welkom e-mail.
Hoe meet ik de tevredenheid van mijn omgeving?
In de BouwApp zit een tevredenheidsmonitor. Een tevredenheidsmonitor is een eenvoudige en laagdrempelige manier om de tevredenheid te meten van omwonenden, reizigers en andere betrokkenen van bouw- en infraprojecten. Over een 7-tal onderwerpen (deze zijn door de omgevingsmanager vast te stellen) kan de waardering gemeten worden op een 5-puntsschaal (5 smileys). Degene die de monitor invult kan zo binnen 20 seconden zijn of haar waardering geven aan uw project. In de beheermodule komen alle inzendingen binnen en worden deze grafisch weergegeven. Door periodiek de tevredenheidsmonitor van de BouwApp in te zetten, weet u altijd hoe de omgeving over uw project denkt. Op basis van de uitkomst kan de omgevingsmanager rapportages maken, het proces bijsturen en/of de communicatie aanpassen. Op deze wijze wordt het draagvlak voor het project vergroot.
Hoe manage ik klachtenafhandeling in de BouwApp?
In de BouwApp is er de mogelijkheid om snel en eenvoudig vragen te stellen of klachten in te dienen bij een omgevingsmanager. De conversatiemodule werkt zoals Whatsapp. Ook kunnen er afbeeldingen meegezonden worden. Alle vragen en klachten komen binnen in de beheermodule van de BouwApp. De omgevingsmanager heeft in deze beheermodule een overzicht van alle binnenkomende conversaties en kan deze labelen als Klacht,
Vraag of Compliment. Deze conversaties hebben status Openstaand, In afwachting of Gesloten. Wanneer een conversatie gesloten wordt, dan wordt diegene die de conversatie startte altijd nog om de tevredenheid van de afhandeling gevraagd. In de statistieken kunt u de tevredenheid van de afhandeling en de afhandelingstijd monitoren.
Hoe krijg ik volgers op de BouwApp?
Wij adviseren u om bij aanvang van het project meteen de BouwApp in te zetten en bij elke volgende communicatiemogelijkheid te verwijzen naar de BouwApp.
Offline communicatiemogelijkheden:
- Bewonersavond
- Persbericht in lokale media
- Bewonersbrieven
- Bouwhekbanner
Online communicatiemogelijkheden:
- Facebookcampagne
- Google AdWords
- Projectwebsite
- Bedrijfsinternetpagina
- Internetsite van betreffende gemeente
Wij helpen u graag met het creëren van meer volgers. Neem hiervoor contact op met info@debouwapp.nl
Hoe geef ik een foutmelding door?
Werkt de BouwApp niet naar behoren? Dat vinden we uiteraard erg vervelend voor u. Geef dit door via info@debouwapp.nl. Geef daarbij een omschrijving van de fout. Vermeldt hierbij ook op welk device (tablet of smartphone) u de BouwApp gebruikt en welke versie van besturingssysteem u gebruikt (iOS – of Android).
Hoe zeg ik een BouwApp abonnement op?
Heeft u een abonnement en wilt u deze opzeggen? Dat kan eenvoudig doen door een e-mail te sturen naar
info@debouwapp.nl. Indien u een jaarabonnement heeft, stuurt u de opzegging uiterlijk één maand
voor de ingangsdatum, anders wordt het abonnement met één jaar verlengd. Dit staat beschreven in
onze Algemene Voorwaarden.
Hoe geef ik een nieuw idee voor de BouwApp door?
Fijn dat u met ons meedenkt! Nieuwe ideeën kunnen doorgegeven worden door een e-mail te sturen naar info@debouwapp.nl.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe krijg ik een nieuwe?
Bent u een klant van de BouwApp en bent u uw wachtwoord vergeten? Ga eerst naar beheer.debouwapp.nl. Klik op “Wachtwoord vergeten” en vul vervolgens uw e-mailadres in. U ontvangt direct een e-mail met stappen om een nieuw wachtwoord in te stellen.